Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Olej wyciekający z SMIC

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Olej wyciekający z SMIC

    ja malowałem pędzelkiem i nie trzeba zdejować zacisków.
    vader477

  • #2
    Olej wyciekający z SMIC

    Witam wszystkich!
    Mam problem z wyciekającym olejem z intercoolera. Sam IC jest w jednym miejscu trochę wgięty (jakby po uderzeniu kamieniem) i w połowie uwalony olejem. Wyczyściłem go karcherem, ale po dwóch dniach było to samo. Oleju wylatuje do kilkunastu kropli dziennie.

    Wszystkie podzespołu powyżej i z boku IC sa suche, więc zakładam że leci właśnie z niego. Zastanawiam się skąd tyle oleju w intercoolerze??

    Poza kapiącym olejem obserwuję brak mocy auta (tylko przy ruszaniu, przy większych prędkościach nie ma problemu z przyspieszaniem), jest to niezależne od obrotów, więc w tym momencie chyba odrzucam kłopot z N75 lub przepływką (chociaż ekspertem nie jestem ).

    Wymiana IC to nie problem, ale czy olej w tej części samochodu to objaw czegoś poważniejszego?

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez jerzy_k
      Wymiana IC to nie problem, ale czy olej w tej części samochodu to objaw czegoś poważniejszego?
      Nie jestem pewien ale może się skończyć na wymianie Turbo skoro aż tak się leje :roll:
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz


      • #4
        Właśnie tego się obawiam :/
        zrobię VAGa i zobaczę co tam wyjdzie.

        Dzisiaj rano trochę go jeszcze testowałem - nie chce wejść powyżej 3k obrotów, do 100 przyspiesza chyba w 17s. Podczas szybszej jazdy jest trochę żwawszy (ale to może dlatego że jest już rozpędzony...)

        Komentarz


        • #5
          IC nie ma nic do tego.

          Jest to po prostu chłodnica powietrza znajdująca się w połowie drogi między sprężarką a silnikiem. Nie ma tam żadnego smarowania ani niczego takiego.

          Jeśli w IC jest olej, to znaczy, że przedostaje się on za układu smarowania i ścieka/przechlapuje się do niego rurą łączącą go z turbospeżarką.

          Skoro przy tym nie masz jeszcze mocy, to rzeczywiście można domniemywać, że masz kłopot ze turbiną. Ale trzeba diagnozować...
          TDI 205PS

          Komentarz


          • #6
            Ok, dzięki za komentarze.

            Myślicie że coś takiego może wyjść na podstawie VAG?? warto w ogóle to robić?

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez jerzy_k
              Myślicie że coś takiego może wyjść na podstawie VAG?? warto w ogóle to robić?
              Jeśli coś jest nie teges, to raczej na VAG-u to wyjdzie, ale nie koniecznie w taki prosty sposób.
              Generalnie nie wiem jaka jest Twoja wiedza w temacie, ale odczytanie błędów może nic nie dać. Co prawda moze się tam zapisac np. za niskie lub za wysokie cisnienie lub inne błędy związane z Twoją usterką, ale nie muszą.

              Przegląd wartości mierzonych też zapewne da jakąś informację, ale pytanie czy umiesz to interpretować prawidłowo.

              To tak jak ze zdrowiem - można sobie samemu mierzyć temperaturę albo ciśnienie krwi i można z tego coś wywnioskować, że jest się np. chorym, ale żeby się wyleczyć, to potrzeba już specjalisty, który ma wiedzę i doświadczenie.
              TDI 205PS

              Komentarz


              • #8
                Dzieki MiKruS, chyba masz racje z tą interpretacją
                poszukam na forum jakiegoś "zaufanego" warsztatu w Warszawie i okolicach

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez jerzy_k
                  zaufanego" warsztatu w Warszawie
                  -> dobrygrzeswawa , ogarnia temat i skody nasze :szeroki_usmiech
                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                  Jest O1 1.6 BFQ

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X